Aktualności Aktualności

KUKE partnerem konkursu Polska Firma - Międzynarodowy Czempion

11-09-2018

Dzięki inwestycjom zagranicznym oraz działalności eksportowej polskie przedsiębiorstwa przekształcają się w globalne podmioty, skutecznie konkurują na zagranicznych rynkach i budują markę Polski na arenie międzynarodowej. Dziś startuje 7. edycja konkursu Polska Firma- Międzynarodowy Czempion, w którym przedstawiamy i nagradzamy firmy odnoszące sukcesy za granicą. 

Organizatorami konkursu są PwC i Puls Biznesu, zaś partnerami KUKE, Bank PKO BP i Agencja Rozwoju Przemysłu.

Zapraszamy do udziału! Zgłoszenia przyjmujemy do 31 października w kategoriach:

  • inwestor
  • eksporter
  • debiutant na rynkach zagranicznych

Szczegóły, regulamin i formularz zgłoszeniowy:  www.pb.pl/czempioni

Udział w konkursie jest bezpłatny.

 

Katarzyna Kowalska, wiceprezes KUKE:

KUKE od 27 lat towarzyszy polskim firmom zarówno w rozwoju na terenie kraju, jak i w zagranicznej ekspansji. Wiemy, że rodzime firmy mają ogromny potencjał wzrostu i wiele do zaoferowania na arenie międzynarodowej, czego mamy przyjemność być wielokrotnie świadkiem. Za znaczącą część eksportu odpowiadają małe i średnie przedsiębiorstwa, które są w szczególny sposób wrażliwe na ryzyka polityczne, niestabilność gospodarczą regionu czy zatory płatnicze. Obecnie ponad 60% małych i średnich przedsiębiorstw w Europie zetknęło się z prośbą o wydłużenie terminu płatności, a ponad 30% deklaruje, że jest to znacząca przeszkoda w rozwoju biznesu. 

Zatory płatnicze stanowią realne zagrożenie dla mniejszych przedsiębiorstw, ponieważ mogą doprowadzić do utraty płynności finansowej, która może zagrozić funkcjonowaniu firmy. Stąd też wiele przedsiębiorstw świadomie rezygnuje z działalności zagranicznej, rezygnując tym samym z szansy na wzrost biznesu, dywersyfikacji rynków zbytu. 

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii szacuje, że z ponad 1,6 mln małych i średnich przedsiębiorstw, jedynie około 13,5 tys. podejmuje działalność eksportową – to zdecydowanie zbyt mało. Potencjał polskich małych i średnich przedsiębiorstw jest zdecydowanie wart eksploatowania i nie ogranicza się tylko do eksportu na terenie Unii Europejskiej. Mamy produkty i usługi, które cieszą się zainteresowaniem na wielu pozaeuropejskich rynkach, często jednak prowadzenie tam biznesu jest bardziej ryzykowne. Nie oznacza to, że z takiej ekspansji trzeba rezygnować. 

Należy ją jedynie drobiazgowo zaplanować i odpowiednio chronić, a pomocne są w tym faktoring, ubezpieczenie należności czy gwarancje ubezpieczeniowe, które pozwalają kompleksowo zabezpieczyć biznes w kraju i za granicą, a tym samym zapewnić spółce bezpieczną ekspansję i wzrost.